סימון כבישים הוא מונח כללי שמתייחס לכל סימני הדרך באשר הם, הן סימנים שנמצאים על גבי הכביש עצמו והן אלו הנמצאים על גבי שלטים. למעשה, סימוני הכביש השונים הם מעין שפה המובנית הן להולכי הרגל והן לנהגים במטרה אחת – להסדיר את התנהגותם של כלל המשתמשים בכביש. המשיכו לקרוא וגלו שסימוני כבישים הם הרבה יותר מסובכים ממה שאולי חשבתם.
המורכבות של סימון כבישים
כדי להראות לכם את המורכבות של סימוני הכבישים השונים לפניכם 3 דוגמאות מיני רבות:
דוגמא ראשונה – קו מקוטע
- בצבע לבן – קו שמסמן נתיב שאפשר לחצותו לצורך ביצוע עקיפה כאשר הנסיבות מאפשרות זאת
- בצבע צהוב – קו המבדיל נתיב המיועד לתחבורה ציבורית משאר הנתיבים בכביש
דוגמא שנייה – קו הפרדה רצוף
- בצבע לבן – קו שמסמן נתיב שבו העקיפה והעצירה בשוליים אסורים גם כאשר הנסיבות מאפשרות זאת
- בצבע צהוב – קו שמסמן את שפת הכביש (שול)
דוגמה שלישית – קו מקוטע בצבע לבן לצד קו הפרדה רצוף בצבע לבן
קו שמסמן נתיב שבו העקיפה מותרת (כאשר הנסיבות מאפשרות זאת) מצד אחד של הכביש בלבד, כלומר מהנתיב שמימין לקו ההפרדה המקוטע.
מה המשמעות של כל זה?
המשמעות היא שכל סימון כבישים חייב להיעשות בתשומת לב מרבית מסיבה אחת – לעיתים שינוי קטן (למשל צבע צהוב במקום צבע לבן, קו מקוטע במקום קו רצוף) יכול לגרום להבדל גדול עד כדי סיכון חיים. לכן, יש להקפיד על צביעה מקצועית, מדויקת שנעשית ברמה הגבוהה ביותר באמצעות חומרים ומוצרים עמידים ואיכותיים.
כמו כן, יש לבצע את סימוני הכביש ע"י אנשי מקצוע שהוכשרו לכך, כלומר – הסימונים חייבים להיעשות אך ורק ע"י "סמני צבע מורשים" שהוסמכו לעבודתם ע"י מע"צ (החברה הלאומית לדרכים בישראל).
לכן, יש לפנות לחברה שאצלה הבטיחות מעל לכל. למשל, חברה שמתעדכנת בחידושים האחרונים בתחום סימון הכבישים, הן מבחינת מכשור, הן מבחינת חומרים והן מבחינת טכנולוגיה. רק חברה כזו תבטיח עבודה ללא פשרות שלא רק תעשה סדר בכביש, אלא תבטיח שימוש בטוח בדרך לכולם.