052-3885788

סימון של חניית נכים היא אמנם חובה חוקית בישראל החל משנת 1993, אבל למעשה היא חובה מוסרית לכל דבר ועניין. לצורך הדוגמא ניקח מקרה שבו מישהו תפס לכם את החנייה הפרטית – זה יכול להיות לא נעים ואפילו מעצבן, אבל כאשר מדובר בחניית נכים יש לכך משמעויות חמורות יותר.

כאשר עושים שימוש בחניית נכים שלא כפי שמתיר החוק או כאשר אין חנייה כזו–הנכה ייאלץ לחנות במרחק רב יותר ממחוז חפצו (או במקום אסור לחנייה) ויידרש לעשות מאמץ להגיע ליעד, מה שלעיתים כרוך בסכנת חיים של ממש.

אמנם חנייה לא מורשית בחניית נכים יכולה להסתכם בקנס או בגרירת הרכב, אבל לעיתים זה נעשה בתום לב כי החנייה פשוט לא מסומנת לפי הנחיות החוק– שטח החנייה לא צבוע בכחול, מסגרת החנייה לא צבועה בלבן ואין סמל פנימי בצבע לבן של אדם בכיסא גלגלים. וכמובן שדי בטעות מאחד מהמרכיבים האלו כדי להפוך את חניית הנכים ללא תקנית.

 

אז מה עושים?

כדי להבטיח חניית הנכים כפי שמורה החוק יש לעשות דבר אחד – לפנות לחברה שמתמחה בסימון חניות נכים. רק חברה כזו תסמן את חניית הנכים בצורה מדויקת, ברורה ובולטת ותמנע בעיות, הן מצד הנכים והן מצד המשתמשים האחרים בחניון.

סימון זה חייב להיעשות בצורה המקצועית ביותר האפשרית כדי לאפשר שימוש יעיל לאורך זמן, למשל: שימוש בצבע שעמיד בפגעי האקלים השונים (שמש, חום, קור, גשם וכו') כי לרוב החניונים למיניהם נמצאים במקומות פתוחים או פתוחים למחצה.

בנוסף, הצבע שבו נעשה שימוש חייב להיות מדויק מבחינת מקדם החיכוך שלו. המשמעות היא שמחד מקדם החיכוך ימנע החלקת רכבים ומאידך לא ימנע את התנועה שלהם. לכן, חברה הסימון שבה יש לבחור חייבת לענות על הדרישות הבאות:

  • חברה שמעסיקה אך ורק אנשי מקצוע שקיבלו הסמכה כ"סמני צבע מורשים" ע"י מע"צ (החברה הלאומית לדרכים בישראל).
  • חברה שעושה שימוש בחומרים, צבעים ומוצרים עמידים
  • חברה שמבצעת עבודה מדויקת ברמה גבוהה בהתאם לסימונים הקבועים בחוק לגבי חניית נכים.
  • חברה שמקפידה להיות מעודכנת מבחינה טכנולוגית, הן מבחינת חומרים והן מבחינת מכשור וציוד.
Call Now Button