052-3885788

בשנים האחרונות, חלה עליה גדולה במודעות למגבלות ולבעלי המגבלות השונות. אבל, למרות שיותר ויותר בתי עסק ומקומות בילוי מגלים את הצורך להתחשב במגבלותיהם של בעלי המגבלות השונות, החוק הישראלי אינו מותיר זאת לרצונם החופשי והטוב, אלא מחייב סימון חניית נכים בחניונים (הציבוריים ואף הפרטיים), ואת הקצאתן של החניות הייעודיות המיועדות לנכים הנושאים את תעודת הנכה. החוק גם מפרט כי כל חניה מסומנת כזו צריכה לשאת את הסימון המיוחד לנכים בשטח החניה הייעודי ולהיות מצוינת באמצעות השילוט המתאים המסוכם. לעיתים קרובות, גם צבע שטח החניה הכחול יכול להעיד, אף הוא, על ייעודן של החניות הספציפיות המיועדות לנכים.

 

סימון חניית נכים – לא רק באספקט החוקי, אלא גם באספקטים נוספים!

סימון חניית נכים, אמנם נדרשת בחוק ומעוגנת בו, אולם, מעבר לכך, כיום, היא מהווה, בראש ובראשונה, צעד מוסרי מהמדרגה הראשונה. צעד, שהכוונה מאחוריו, יותר מכל, היא לדאוג לכך שגם בעלי המגבלות השונות יוכלו ליהנות מכל אותם בילויים ופעילויות שמהם נהנים אלה שאינם בעלי מגבלה כל שהיא. בנוסף לכך, גם מבחינה העסקית, בתדמית הציבורית, בית עסק המקיים את הוראת החוק והתקנות ככתבן וכלשונן, נתפש מחשבתית כ"נגיש" ומתקדם יותר מבית עסק שלא השקיע את המחשבה הנדרשת בכך. וזאת, כאמור, למרות שמזה שנים מדובר בהוראה המעוגנת בחוק.

 

טוב לנכים, מצוין גם לכם

סימון חניית נכים כהלכה ותוך שימת לב לדרישות מהווה מצב של WIN-WIN לכל הצדדים, גם לנכים עצמם, וגם לכם, בעלי העסקים או האנשים המתפעלים חניונים פרטיים. למרות עיגונו של סימון חניית נכים בחוק הישראלי, בחלק מהמקרים, סימון כזה נעשה כדי לצאת ידי חובה (למשל, בצבעים שאינם עמידים לאורך זמן, או בצבעים שאינם נראים בחשיכה). חשיבה מעבר לצורך למלא את התקנות היבשות, וכמובן, ביצוע על ידי חברה המתמחה בכך, מקנים לכם "נקודות זכות" תדמיתיות נוספות, בצד קיום זכויותיהם הבסיסיות של בעלי המגבלות.

 

חוקית, מוסרית, עסקית, תדמיתית –

סימון חניית נכים – כל הסיבות מצביעות בעד!

Call Now Button