052-3885788

אנחנו חוזרים הביתה לאחר יום עבודה מפרך, כל מה שאנחנו רוצים, זה לצאת מהרכב, להגיע הביתה, לחלוץ נעליים ולהשתרע על הספה להמשך הערב… אופססס, התוכנית שלכם נקטעת באיבה, כי מישהו תפס את החניה הפרטית שלכם. חלק מאיתנו ילכו לחפש את השכן חסר ההתחשבות, אחרים – ישפילו ראש אל מול רוע הגזרה וילכו לחנות במקום רחוק יותר, כשהם ממלמלים מתחת לחוטמם "ברכות" לשכן או לאורח הלא מתחשב. כך או אחרת, סימון חניה פרטית היה מונע את עוגמת הנפש, ובמקרים מסוימים, אף להסתיים בענישה (כגרירת הרכב, או קנס לבעליו).

 

סימון חניה פרטית – הרבה יותר קל ממה שחשבתם!

ראשית, יש לציין כי סימון חניה פרטית מותנה ברישומה של החניה שלכם בטאבו, בהתאם לכל התקנות והחוקים. חשוב לציין גם, כי רישומה של חניה כ"פרטית", כשהיא אינה מצויה בבעלותכם ואינה עונה על הדרישות, הוא עבירה פלילית שהעונש בגינה עלול להיות לא נעים. אחרי שהדבר הובהר, בואו נבדוק מה חשוב לדעת על סימון חניה פרטית משלכם:

  • הרחבת תקנה 73 לתקנות התעבורה, התשכ"א-1961 שהוכנסה ב-2018, היא זו המאפשרת לכם את סימון מקום החניה הפרטי שלכם.
  • מי שרוצה לסמן לעצמו חניה פרטית משלו, צריך לחתום על טופס 7 – "טופס לעניין הצהרת בעל חניה פרטית", בתור שלב מקדים.
  • את מסגרת שטח החניה ניתן (ורצוי) לסמן על גבי המשטח, כשרוחבו מינימום 2.4 מ' ואורכו מינימום 5 מטרים.
  • רצוי "לחזק" את ההתראה על בעלות מקום החניה בשלטים בכיתוב בולט וגדול ובצבעים בולטים.

 

סימון חניה פרטית – הפתרון למרבית סכסוכי השכנים

נכון, לעיתים קרובות, יחסי שכנות טובה הם עניין של רצון טוב של שני הצדדים, אולם, בחלק גדול מהמקרים, חניה בחניה הפרטית שלכם אינה נובעת מרצון להרגיז. לעיתים קרובות, מדובר במעשה הנעשה בשוגג, או על ידי אורח של השכנים, שלא ידע כי החניה שייכת לכם. סימון חניה פרטית יעזור לכם למנוע את מרבית אי הנעימויות הללו.

Call Now Button