052-3885788

כבישי הארץ הם המאפשרים לכולנו, נהגים ונוסעים, להגיע בכל עת ממקום אחד לאחר. אמנם, הסיכונים האורבים, הן לנהג והן לנוסעים, בכבישים הוא גדול, אולם, אך סימונים מתאימים לצרכים הם השומרים על הסדר הנדרש בכביש ומאפשרים תנועה בטוחה וזורמת ככל האפשר. בין הסימונים הללו, שמטרתם לאפשר את הנהיגה הסדירה והתנועה השוטפת, לצד סלילתם של כבישים חדשים ומשופרים או חידוש הכבישים הוותיקים יותר אשר התבלו, צביעת כבישים מהווה את האמצעי הנפוץ והיעיל ביותר לשמירה על הסדר התעבורתי בכל סוגי הכבישים. כבישים בין-עירוניים, כבישים עירוניים, דרכים סלולות או דרכים יצוקות – צביעת הכביש וחידוש / חיזוק הסימונים המצויים בו, מהווים פתרון מהימן ומצמצם סיכון.

 

צביעת כבישים – הדרך לתנועה סדירה

מזה מאות בשנים, סימנים מוסכמים בתרבויות השונות הומצאו כדי "ליישר קו" ליצור תקשורת אחידה, להביא לכדי הבנה בין האנשים החיים והפועלים בתרבות מסוימת, ואף, לפעמים, להזהיר ולהביא לציות לכללים מוסכמים. בכל מקום ותרבות נוהגים האנשים לתקשר ביניהם באמצעות הסימנים השונים. בין הסימנים המוסכמים עשויים להימצא סימנים ויזואליים כאותיות, מילים, מספרים ואף צורות שונות (כחיצים, לבבות וכן הלאה). גם בנתיבי התעבורה השונים נעשה שימוש בסימנים ובסימונים מוסכמים שונים, בין אם הם אלה אשר מופיעים לצידי הכבישים (כשלטי הכוונה או שלטי הוראה) ובין אם הם מסומנים ישירות על הכביש, באמצעות צביעת כבישים בצבעים ברורים. כל אותם סימנים, צורות וקווים (כחיצי הכוונה, קווי ההפרדה של הנתיבים השונים, קווי העצירה בצמתים, סימוני מעגלי ואיי תנועה ואפילו סימוני החניות וצידי המדרכות) – אשר ביומיום, לרוב, אנחנו איננו נותנים את דעתם עליהם, הם השומרים על הסדר בכבישים, אף מבלי שנרגיש בהם. 

 

מה היה קורה אילו…?

כאמור, לרוב, איננו מקדישים מחשבה נוספת לסימונים על הכבישים, במיוחד, כאשר אנחנו נהגים ותיקים, אולם, צביעת כבישים, כאשר היא מבוצעת כהלכה, מתוך שימת לב למטרתם של הסימונים ועל ידי חברה שזה הוא תחום התמחותה, היא הצורך הבסיסי ביותר על מנת להשיג תנועה שוטפת, זורמת ובטוחה יותר.

 

חייבים להכניס סדר בכבישים –

צביעת כבישים וחידוש סימונים!

Call Now Button